Пътешествия с кемпери

За да ви вдъхновим да пътувате, търсим най-интересните истории, свързани с дестинации, приключения и алтернативни видове пътуване. Знаем, че едно от най-важните неща за всеки е сигурността, а тя идва от партньора, с когото пътуваш, и от предварителната подготовка за мястото, където отиваш. Затова се радваме, че намерихме верен спътник, с когото ще Ви разкажем в детайли за най-интересните места и най-опитните пътуващи хора, които сме открили, в съвместната ни рубрика със сп. 360 “Boleron travel stories”.

Днес, на мода са кемперите. От миналата година всички рязко оцениха свободата на това да пътуваш независимо и да можеш да посетиш всички места които искаш, докато носиш къщичката си на гръб.

Стефан Стефанов и Александър Вандов създават една по-различна туристическа агенция – Panic Frame and Travel. Те организират пътешествия с кемпери по отдалечени и нетрадиционни места по света. Кадрите от пътуванията им, локациите и преживяванията, които виждаме ни впечатляват и ни карат да мечтаем, а какво повече искаш от една туристическа агенция. Миналата година направиха програма с кемпери в България, което беше първо пътуване за агенцията им на родна земя. Целта беше да помогнат на български алтернативни локации. Преминаха с танцова стъпка през любимите ни локации, от морето до планината, за по-малко от десет дни и показаха един впечатляващ, характерно български туристически продукт с огромен потенциал.  

„Бихме казали, че сме единствените в цяла Европа. Събираме различни хора, според интересите им, разпределяме ги – по години, по интереси, и пътуваме с 3 кемпера. Повечето се качват на кемпер за първи път, изживяват абсолютно ново усещане, излизат от зоната си на комфорт. Всеки от тях живее в някакъв по-модерен свят – с вода, електричество, храна, а в кемпера всичко е доста по-компресирано. Така започват да оценяват живота“ – разказват Стефан и Александър.

Предимството на кемпера е, че ти дава свободата да спреш, където искаш, да пренощуваш, където намериш за добре, да не се съобразяваш с хотели, хора и всякакви други логистични условия. За разлика от караваната – чието предимство пък е, че можеш да я позиционираш някъде и да имаш свободна кола, с която да обикаляш – при кемпера шофьорът не е отделен от групата. Когато това е организирано в група, хората получават най-доброто от този тип пътуване – вкусна местна храна готвена на място, интересни локации, гледки и емоции, които се помнят цял живот, без частта на организация и планиране. Освен това пътуващите с групата получават опита и идеите за добро прекарване, което оптимизира изживяването.

Как минава един ден в кемпер?

В повечето случаи доста динамично, тъй като обикаляме интересни места, стараем се да покажем максимално повече на хората, да използваме оптимално времето, с което разполагаме, и да видим повече. Кемперът ти дава свободата да не се съобразяваш с хотели, разстояния до забележителности и всякакви други логистични проблеми и така можем да планираме времето според всичко, което искаме да видим. Просто наистина е голяма свобода. Но темпото зависи и от самата група – колко бързо ще се организираме да тръгнем, да закусим, колко време ще прекараме на определена локация…

Няколко важни неща трябва да знаете, ако искате да си купите кемпер: цената на новите започва от 50 000 и може да стигне над 150 000 лева, става дума за не малка инвестиция. Трябва да имате достатъчно свободно време, за да се възползвате оптимално – ако пътувате с него по 10 дни в годината, то той се обезсмисля. 

Ако искате пък да наемете кемпер, то зависи с колко души смятате да пътувате – има кемпери за двама, за четирима, за шестима души. Ако си вземете кемпер за двама, можете със 120 литра вода да изкарате 3 дни. Трябва да помислите предварително за някои важни неща – къде може да се обслужи този кемпер, от къде да се мине, къде ще се зарежда с гориво, къде ще се пълни вода, къде ще се изпразни мръсната вода, къде ще се обслужи тоалетната. 

Организацията е част от преживяването.

Стефан и Александър точно се връщат от последното си пътуване с група с кемпери в Исландия, където благодарение на мобилността си заснемат невероятни кадри на изригващ вулкан. Пътуването с кемпер на подобни места изисква опит и познание на района, което може да направите с много проучване или чрез водачи.

Например, в северната част на Исландия, кемперите се обслужват по-трудно. Но това е за 2-3 дни максимум, в южната част се пътува от къмпинг до къмпинг по около 100-150 км. Това дава възможност за презареждане на газ, вода, сменяне на тоалетна. 

В случай на инцидент по време на пътешествие в отдалечен район как се реагира и трябва ли пътуващите да имат специални застраховки?

Всеки туроператор е задължен да прави стандартна туристическа застраховка с покритие до 10 000 евро, но хората които пътуват повече обикновенно си правят лични. В Норвегия и Исландия например туристическата застраховка е безплатна – каквото и да се случи там, ако си турист и имаш нужда от наземен транспорт, хеликоптер, медицинска помощ, всичко ти е безплатно. Но това е изключение само за тези две държави.  

„Всичко е маркетинг“ – казват от Panic Frame and Travel.

Много хора се притесняват от този тип туризъм, защото не са запознати, а новото често плаши. Ако успееш да “стигнеш” до клиента, да му представиш пътуването с кемпер по интересен начин и спечелиш ли доверието му, той би предприел такова пътешествие. Има хора от всякакви прослойки, а общото между тях е приключенският дух

Когато човек започне да пътува с кемпер, се променя много. 

„Те идват като абсолютно непознати, а се връщат различни, започват да ценят много повече цялото си съществуване, създават дълбоки приятелства. От 3 години сме на пазара и от първите ни групи хората все още се срещат, някои създадоха семейства, имат и деца. Един широкоспектърен социален експеримент е това“. А когато хората после се връщат отново, това е най-големият комплимент за нас, казват от Panic Frame and Travel.

One thought on “Пътешествия с кемпери

  1. Искам да пътувам организирано с кемпер.Как да се запиша за прикчението?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *